A Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának Hallgatói Önkormányzata közel 3000 hallgatót képvisel. Ekkora közösségnek az érdekképviselete csak egy jól működő, strukturált szervezeten keresztül működhet, melynek vezetése nem csak kihívás, hanem felelősség is.

Az elmúlt évek során Egyetemünk bővülő képzéshelyeinek következtében a Hallgatói Önkormányzat egy új feladattal került szembe: egyszerre kell jelen lennie és kell összefognia 4 képzési helyszín hallgatóit. E helyszínek problémái és lehetőségei mind specifikusak, így csak egy sokoldalú szervezettel lehet hatékony és jól működő képviseletet megvalósítani. A sokszínűséget biztosítja a több mint 800 hallgató által legitimált 19 fős küldöttgyűlés. Azonban sürgető és szükséges, hogy a Hallgatói Önkormányzat minden szakon képviseltesse magát, hogy a legtöbb hallgató érdekét tudja érvényesíteni. Ezért a Tutor Program megreformálását a szervezet elsődleges feladata volt, mely a 2016/17-es szemesztertől nem pusztán a gólyák integrációját teszi lehetővé, hanem egyfajta intézeti képviseletet biztosít.

Ennek megvalósításának érdekében hoztuk létre a  Koordinációs Bizottságot, mely közvetlenül az elnökség munkáját segíti és a kiemelt programokért felel. Így a Tutor Program megszervezésén felül a Koordinációs Bizottság vette át a szervezet belső kommunikációjának irányítását is, ezzel elősegítve a Hallgatói Önkormányzat precíz munkáját. Továbbá szintén a Koordinációs Bizottság felel a Hallgatói Önkormányzat felépítésének újra strukturálásáért, melynek főszempontja, hogy egy olyan átlátható,

alulról nyitott szervezetet hozzunk létre, mely egy egységes felvételi rendszeren keresztül biztosítja minden hallgató számára, hogy aktívan részt vegyen a szervezet munkájában. Ezzel párhuzamosan pedig elengedhetetlen kialakítani a Hallgatói Önkormányzat tagjainak képzési rendszerét, mely biztosítja, hogy a folyamatos fluktuáció mellett is egy szakmai közösség jöjjön létre.

Fontos kiemelni, hogy mint Hallgatói Önkormányzat minden hallgatónkért felelünk, így törekedni kell, hogy mind a 4 képzési helyszín megfelelő figyelmet kapjon a szervezet részéről. A figyelmen túl pedig, biztosítani kell azokat a kommunikációs csatornákat és rendezvényeket, melyek egyben tartják a Pázmányos közösséget és megőrzik az Egyetem családias légkörét.

Az elmúlt évek pozitív kezdeményezéseit megtartva és azokat tovább fejlesztve szeretném, ha a küldöttgyűléssel konstruktívan együttműködve, a hallgatókért törekedveközösen és egységet alkotva érnénk el céljainkat.